När diskussionen om drop in och öppen mottagning på Astrakanen kom upp med personalen där, insåg jag att det möjligen var jag som hade haft en övertro på upplägget. Till mina årliga hälsokontroller och receptförnyelser har jag alltid bokat tid, men om jag har haft andra krämpor däremellan har jag bara gått ner dit och satt mig i väntrummet. Jag insåg nu att det antagligen är en bedömningsfråga vad som är akut och inte. Jag kan tänka mig att dom blev överhopade med jobb, när folk kom och gick som dom ville. I fortsättningen får det väl då bli telefonkö för att få veta om jag är välkommen istället för kölapp på plats. När det blev min tur på 1177 direkt i måndags fick jag snudd på panik. Jag tycker att det är lättare att skriva på tangentbordet till datorn än på min lilla telefon, men där hittade jag inte mitt besök över huvud taget. Jag fick chatta med telefonen och söka upp funktionen i datorn i efterhand. Till slut hittade jag den när jag tryckte först på mitt hälsoval och sedan på övrig information. Varför göra någonting enkelt att hitta, när man kan krångla till det?
Låter lite krångligt! Ordning och metod är önskvärt!
SvaraRadera❤️❤️❤️
Radera