Behöver man lite spänning i tillvaron kan jag rekommendera Kvantums onlinehandel. Det jag framför allt undrar varje gång är om vi ska få någon mjölk. Minimjölken brukar endera vara ersatt med lättmjölk eller inte alls. I det senare fallet får jag vara utan. I veckan som gick var det snurrigare än så. En liter var ersatt men inte dom andra tre, så jag skulle bara få en liter. Nu fick jag meddelandet i så god tid att jag bestämde mig för att ringa och fråga varför det var på detta viset. Jag har numret till ICA online på Kvantum i telefonen, men märkligt nog är det inte alltid någon som har koll på läget som svarar på det. Nu var det en man som talade så dålig svenska att vi inte förstod varandra över huvud taget. Han lämnade luren vidare till en kille som jag visserligen förstod, men som hade väldigt dålig koll på mitt ärende. Flickan som är ansvarig hade gått hem. Medan han sökte efter en annan tjej hittade han en tredje. Det var hon som hade packat min mjölk, så hon visste att kassen innehöll tre minimjölk och en lättmjölk. Det hade blivit något fel i systemet, så dom hade missat att ta betalt för minimjölken.
Det heter ju att "Man ska inte gråta över spilld mjölk". Men att inte få någon alls kan man väl gråta över, eller att inte få mjölken pga att " bäst före-datumet" är för kort gör mig förbannad! Jag vill ju hellre ha "Min" mjölk med kort datum än ingen alls! En gång fick jag ersättningsmjölk med jättelångt datum som smakade illa. Nu lär det vara "centralt styrda beslut " och inte ICA-Kvantum i Nybro som bestämmer, och det är mycket tråkigt!!
SvaraRadera❤️❤️❤️
Radera