lördag 3 september 2022

Blogg 3/9 2022.

 Särbons mobilabonnemang visade sig inte alls vara så enkelt fixat som vi hade hoppats. Det som hade beskrivits som en Comviq-butik visade sig vara en Pressbyråkiosk. Det enda flickan där kunde göra var att ge honom ett nytt SIM-kort, som han dessutom fick betala för. Efteråt var visserligen hans kontantkort lagligt registrerat, men han hade ju bespetsat sig på ett abonnemang. När vi ringde Comviq igen påstod nästa kontakt där att människor utan bank-id över huvud taget inte kunde teckna något abonnemang hos dom. Mannen har en vanlig mobiltelefon utan appar. Det som började snurra i mitt huvud samma kväll var om jag möjligen kunde härbärgera hans bank-id också i min smartfåne. Det skulle inte vara några problem sa dom på Nordea när jag ringde, så vi gjorde ett försök att installera det. Det strulade lite, så vi fick ringa banken igen och få hjälp. Till slut kunde i alla fall mannen i mitt liv legitimera sig och teckna abonnemanget som han hade tänkt sig. Jag hade ett konto kvar på Comviq, som en kille hjälpte mig att ta bort via chatten. Samtidigt hjälpte han oss att logga in på särbons konto. Allting fungerar ändå, men det kan vara kul att kunna se vad som händer.

2 kommentarer:

  1. Vi håller tummarna, som när man sms:ar! Tack för hjälpen! Kram!

    SvaraRadera