Vi hade inte köpt grillad kyckling sedan vi började få varorna hemkörda från Kvantum den här vintern, men nu i veckan tyckte vi att det kunde vara dags. Då fanns den plötsligt inte på sin vanliga plats i onlinebutiken. Jag ringde och frågade, men både enligt flickan jag pratade med och dom i delikatessen borde den finnas. Jag tänkte att någon skulle fixa till så att den verkligen gjorde det, men ingenting hände. Det brukar ju knappast löna sig att ringa och tjata om samma sak, men när dom nu hade sagt att den borde finnas gjorde jag ändå ett nytt försök dagen därpå. Då hade jag sån otrolig tur så tjejen jag pratade med hade tidigare samma dag packat ner grillad kyckling i en kasse till någon. Hon visste alltså med säkerhet att den borde finnas i onlinebutiken. Återstod att ta reda på varför jag inte hittade den. Det visade sig att istället för att klicka på något så självklart som grillad kyckling, skulle man söka sig via kategorier till butikens egna varor och därifrån till egen köttdisk för att till slut landa på fågel. Där låg den stackars butiksgrillade kycklingen alldeles ensam. Varför göra det enkelt när man kan krångla till det?
...men någon kyckling blev det inte! Något slags "chicken race" kan man nog tycka i det här fallet! Mjölken är ständigt "på tapeten", då den från ICA-Kvantums sida är både "brist på och inte" samtidigt! Låter mycket paradoxalt! Vi hade beställt 8 liter, men fick "bara" 4. Kvantum hävdar att man alltid vill ha bästa datum vid det antalet, men jag fick 4l ersättningsmjölk i stället trots allt. Jag har sett en ryggsäck som det står " Griniga Gamla Gubbar" på! Må så vara, men "Någon jäkla ordning får det väl ändå vara"!!!
SvaraRadera❤️❤️❤️
Radera