onsdag 2 oktober 2024

Blogg 2/10 2024.

 Ljudet till tv:n har fortsatt fungera sedan jag strömåterställde boxen. Att det kallades så fick jag veta när jag gick in på Telias Facebooksida efteråt. Jag var långt ifrån ensam om att ha fått problem efter den där uppdateringen, även om mina såg lite annorlunda ut. Dom flesta verkade ha blivit fast med Netflix, som var den enda kanal som kom upp. Dom som dessutom inte hade Netflix kunde inte se någonting alls. Dom som svarade i forumet upprepade gång på gång att en strömåterställning verkade ha hjälpt dom flesta. Hjälpte inte det fick man återkomma.
När Göran Fristorp gick bort för några veckor sedan blev jag lite knäckt av vilket eftermäle en artist kan få. Han har spelat in skivor med både texter av Nils Ferlin och med psalmer. Personligen upplevde jag honom som något av en klassisk musiker. men i tidningarna läste jag att han var mest känd för melodifestivalbidraget ”Sommarn som aldrig säger nej” från 1973. Den låten är väl i sin tur mest känd för textraden ”dina bröst är som svalor som häckar”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar