fredag 4 oktober 2024

Blogg 4/10 2024.

 Det hände inte överdrivet ofta att det ringde på min dörr tidigare heller. Sedan vi började ha ytterporten låst dygnet runt händer det nästan aldrig. Igår var verkligen ett undantag, när det ringde på dörren tre gånger samma dag. Först var det budet från Kvantum med varorna vi hade beställt. Nästa gång var det ett blomsterbud. Hon kom med vackra rosor från min älskade särbo, eftersom vi firar årsdag. Han skickar blommorna med bud för att jag garanterat ska bli överraskad. När dörrklockan plingade en tredje gång sa jag till särbon att nu är det väl inte mera blommor i alla fall, men se det var precis vad det var. En bekant som jag hade skrivit ut några foton till kom med en blomma som tack, när jag inte ville ha betalt. Hon hade fått lite problem nere vid porten, men istället för att ringa eller messa och fråga efter koden hade hon fått hjälp av en granne att komma in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar