torsdag 3 oktober 2024

Blogg 3/10 2024.

 Hösten tvekade länge i år, men när vi kom in i oktober kände jag att det borde vara lugnt att plocka in från balkongen igår. Jag fyller parasollfoten med vatten över sommaren och i våras hade jag tydligen varit onödigt ambitiös med att hälla fullt. Jag lyckades bära ut den på balkongen utan missöden då, men nu spillde jag både på golvet och mina strumpor. Locket till hålet som man fyller på igenom är aningen kantstött. Det försvann ner i djupet i våras, men nu lyckades jag fiska upp det. Jag har varit noga med att dra igen dörren så fort jag har gått igenom den under sommaren. Nu var det så pass höstlikt och kyligt att jag tyckte det borde vara lugnt med flygfän. Fel hade uppenbarligen jag. När jag senare stod i badrummet surrade en jättestor fluga förbi mitt öra. Man får väl tro att den hade smitit in medan jag höll på. Den var osmart nog att stanna i badrummet och sätta sig mitt på väggen. Där syntes den bra och var lätt att slå ihjäl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar