tisdag 1 oktober 2024

Blogg 1/10 2024.

 Drygt två veckor tog det att få tillbaka min snarkskena från servicen och nästan tre innan det var dags att hämta den igår. Det fanns en tid på eftermiddagen, men vi valde ändå den som låg hyfsat tidigt på morgonen. Fördelen med att ta det tidigt är förstås att om man bara orkar så har man hela dagen kvar när man kommer hem igen. Nackdelen just igår var att natten hade varit så kall att det var frost i gräset när vi gick till bussen. Det blev betydligt mer behagligt när solen värmde på förmiddagen. Jag blev inropad så fort jag kom upp till kliniken, trots att jag var i god tid. Fort gick det också, så jag var klar innan jag ens skulle ha varit där. Den nya skenan fick jag först inte dit över huvud taget. Det blev till att pressa och att sedan använda milt våld för att få bort den igen. Fast i min journal läste jag efteråt att den passade bra och att jag var nöjd. Oklart om det var språkförbistringen, eller om vi inte skulle ha förstått varandra även om vi vore födda i samma land.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar