Som på bilden såg Nybro kebab ut när jag flyttade till Nybro för ett halvt liv sedan. Jag tror aldrig jag var inne i den lokalen men strax efteråt flyttade restaurangen till den plats där den ligger än idag. Mannen i paret som hade startat den gick bort men änkan fortsatte driva restaurangen tillsammans med sin son. Numera har dom en sportbar i lokalen intill. Under många år åt jag där åtminstone någon gång om året när vi hade vinkväll på balkongen. Särbon är inte förtjust i kebab, så sedan han kom in i bilden har vi valt andra matställen. För några veckor sedan var vi i alla fall där hela gänget. Damen som startade upp alltihop är allmänt känd som Mamma Kebab. När jag insåg att det var mamma Kebabs barnbarn som serverade oss förstod jag hur fort åren hade gått.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar