Det är för väl att dom flesta företagen skickar sina varor med DHL eller
Schenker, för Postnords pakethantering är och förblir ett mysterium för
mig. I måndags fick jag meddelande från avsändaren av ett paket jag
väntade på att det var på väg. Tyvärr hörde jag inget mer innan jag
cyklade till centrum i onsdags morse. Fast på eftermiddagen kom en
paketlapp, som bekräftade att försändelsen hade kommit redan på
tisdagen. Märkligt att företaget jag handlade från kunde meddela mig
direkt, medan Postnord tydligen inte hade någon annan uppgift än
postadressen. Med ett paket från ett annat ställe blev det ännu
struligare. När jag gjorde beställningen stod det att det skulle
levereras till Willys, där postkontoret ligger numera. I Postnords
beställning var det plötsligt hemleverans. Det är definitivt ingenting
jag skulle boka, eftersom jag sover på dagarna. Frakten var dessutom
gratis, och då tycker jag att dom borde välja det billigaste
alternativet, vilket jag har svårt att tro att hemleverans är. Postnord
hade återigen lyckats med bedriften att ha olika information på olika
ställen på sin webbsida. På ett ställe stod det att "Paketet levereras
till dörren. Om ingen är där för att ta emot paketet, kommer det att
levereras till ett ombud där det kan hämtas." På ett annat att det inte
gick att hämta. Svaret jag fick på ett mail var att jag i så fall fick
hämta det i Kalmar. Jag hade sett att man kunde markera att dom fick
lämna det utanför, om jag inte var hemma. Då skulle jag åtminstone
slippa rusa upp ur sängen när dörrklockan väckte mig, och kunna gå ut
och hämta det efteråt i lugn och ro. Det var olika där också, för det
kommandot saknades i datorn, men när jag öppnade sidan i mobilen igen
hittade jag det. Jag har inte hört ett ljud här i eftermiddag, men
paketet stod utanför dörren när jag steg upp. Oklart om människan aldrig
ringde på, eller jag sov extremt hårt precis då.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar