Det är mycket post som verkar ha gått med båt eller så på sistone. Jag beställde ett nytt SIM-kort från Comviq. Det går hur smidigt som helst på deras webbsida och kortet brukar dyka upp efter ett par dagar. Den här gången hände ingenting på två veckor. När jag bestämde mig för att kontakta Comviq, visade det sig att deras chatt var stängd på måndagar. Jag gillar egentligen inte att ringa, men nu gjorde jag så i alla fall. Killen som svarade talade så pass dålig svenska att jag knappt förstod honom. Han skulle i alla fall skicka ett nytt kort. Som väl var uppfattade jag vad han sa, när han allra sist berättade att det skulle kosta 95 kronor. Beställde man kortet på webbsidan var det gratis, men via kundtjänst blev det desto dyrare. Jag avstyrde förstås alltihop och när jag kunde beställa på hemsidan igen gjorde jag så. Samma dag kom det tidigare beställda kortet med posten. För säkerhets skull chattade jag med en kille, som skulle avprogrammera det nya som var på väg. När jag inte fick igång det som hade kommit, chattade jag med en flicka, som kollade numret på kortet och hävdade att det borde fungera. Nästa dag chattade jag med en annan dam, som sa precis tvärtom. Det SIM-kortet skulle jag aldrig få igång, eftersom det hade avprogrammerats när jag beställde ett nytt.
Snacka om dubbla budskap! Eller lite av;"den blinde leder den lame"! Ordning och metod efterlyses!
SvaraRadera❤️💛💚💙💜
Radera