I förra veckan kidnappade jag ett av särbons telefonsamtal igen. Att besöka vårdcentralen lockar inte direkt i dessa pandemitider, så jag tänkte för första gången i mitt liv testa varianten med att förnya mitt recept på blodtrycksmedicin på nätet. Jag tyckte mig ha sett kommandot vid mängder av tillfällen tidigare, men när jag nu skulle använda det hittade jag det inte. Det slumpade sig så lyckligt att mannen i mitt liv samtidigt talade med en sköterska på Astrakanen i telefonen. Jag tog helt enkelt över henne och hon hjälpte mig att hitta rätt. Jag funderade på om min läkare skulle höra av sig med följdfrågor. Så ringde en sköterska från specialisttandvården i Kalmar och frågade lite om min snarkskena. Jag har hört att min tandläkare här i Nybro kan sånt, så jag ifrågasatte om jag alls skulle behöva åka två vändor till Kalmar med den. Det visade sig att han jobbar hos dom ibland. Hon skulle prata med honom och så skulle antingen hon eller Folktandvården ringa mig igen. Jag var alltså inställd på att svara även på okända nummer, men när min telefon väl ringde var det varken en läkare eller en tandläkare i andra änden. Istället var det vår vaktmästare. Jag hade lagt in klagomål om temperaturen i lägenheten, mest för att hyresvärden skulle se att vi var många som tyckte att det var kallt. Jag hade inte ens tänkt på att det blev en formell felanmälan, men nu kom killarna hit och justerade alla mina element. Dom lyckades med någonting som ingen har lyckats med tidigare, så nu är elementen riktigt varma för första gången på flera år.
Härligt! Nu blir jag dubbelt varmt välkommen till dig:-) Varma Kramar!
SvaraRadera❤️🧡💛💚💙💜
SvaraRadera