Sist jag använde Nordeas app i telefonen uppmanades jag att uppdatera mina uppgifter. Det var visst ett tag sedan jag gjorde det senast, för dom hade fortfarande mitt hemnummer kvar. Jag har inte haft fast telefon på bra många år. Det numret tog jag bara bort, men plötsligt fick jag felmeddelande på mitt mobilnummer. Jag har haft samma i tjugo år och det har förmodligen stått där lika länge, men nu var det plötsligt ogiltigt. Den enda missen jag kunde se var att dom ville ha med landskoden. Jag provade att skriva in den på två olika sätt tillsammans med resten av numret och till slut att skriva den separat på en annan liten linje. Numret var fortfarande ogiltigt. Jag kom inte vidare på sidan så länge mina uppgifter inte var korrekta, så till sist ringde jag kundtjänst. Efter sju minuter i telefonkö fick jag veta av flickan där att numret skulle skrivas precis som jag hade gjort. Jag öppnade appen igen och då var plötsligt den röda markeringen som bortblåst. Kunde den inte ha haft den goda smaken att försvinna innan jag ringde banken? Den som hade räknat ut väntetiden måste för övrigt vara snudd på synsk. Den beräknade kötiden var sju minuter, och det var exakt så länge som jag fick vänta.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar