På nätet läser jag om människor som när dom har tappat bort någonting räknar upp en mängd platser där det kan ha hänt. Dom besöker uppenbarligen flera olika butiker och inrättningar var och varannan dag. Jag undviker allmänna platser i så pass hög grad att jag nästan hinner glömma koden till kreditkortet mellan gångerna jag använder det. Det blir sällan några andra shoppingturer än till Kvantum för att bunkra förnödenheter och där betalar jag med ICA-kortet. Förutom pandemin så gör min förvaring av cykeln att jag inte shoppar loss i onödan. Det är så pass bökigt att få ner den från balkongen på tredje våningen att jag undviker det i det längsta. Igår blev det i alla fall en tur ut till Skruven och butikerna där. Det är för segt att promenera ut dit och för tungt att bära det man har handlat hem därifrån. Nu hade jag inte besökt Dollarstore på så pass länge att jag behövde mycket av det som finns där. Jag passade också på att bunkra upp med sånt som är billigt där och som kan tänkas gå åt förr eller senare. Mest fascinerad var jag över hur olika intresse dom i personalen visade sina kunder. En flicka gick genom halva butiken för att ta reda på priset på en vara åt mig. En annan förklarade bara för mig i vilken ände av butiken jag skulle söka efter det jag skulle ha. Min absoluta favorit när det gäller service handlade jag av på Jysk. Hon letade raskt upp rätt storlekar på morgontofflor åt mig ur en korg nere vid golvet.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar