Problemet för dom som saknar smartfåne och har Telia som bredbandsleverantör är, som jag har nämnt, att man numera måste legitimera sig med mobilt bank-ID för att ens få tala med någon i deras kundtjänst i telefon. Mannen i mitt liv hade gett upp sina kontaktförsök, men efter idogt sökande hittade jag en variant på hur man kunde legitimera sig när man ringde. Man fick lämna sitt personnummer, så skickade dom en personlig kod med snigelpost. När särbon fick brevet med sin kod, stod det bland annat att om man tappade bort den kunde man ringa Telia för att få en ny. Det är ju precis det man inte kan, eftersom det är för att kunna nå dom på telefon man måste ha den där koden. Snacka om moment 22. Finns det något annat företag där man måste legitimera sig för att ens få prata med någon i kundtjänst? Man undrar hur dom bär sig åt för att få nya kunder, när det inte går att ringa dom förrän man redan är kund. Alla kan väl inte vara tvångsanslutna som vi är?
Snacka om "kontaktsvårigheter"! Ska man behöva anlita en elektriker, för att få "kontakt" med Telia? Tröttsamt byråkratiskt är det! Lite av "Den blinde leder den lame"! För at inte tala om de sk. "talsvarstjänsterna"1 Opersonligt är det och extra "lök på laxen" i dessa pandemitider! Men solen skiner och det är vår trots allt!
SvaraRadera❤️🧡💛💚💙💜
Radera