I våra hus har vi bredband från Telia och dom har den dåliga smaken att höja priset gång på gång. Tyvärr ökar inte servicenivån i samma takt. Tidigare kunde man nå dom via Messenger, men den möjligheten försvann. Man kan fortfarande ställa en öppen fråga på Facebook, men där kan dom inte gå in på specifika konton. Istället måste man kontakta kundtjänst, vilket inte är det lättaste. Ännu svårare blir det för min älskade särbo, som inte har någon smartfåne. Han kan logga in på sina sidor med hjälp av bank-id på fil. När vi inte hittade svar som vi förstod där, försökte jag ringa från min telefon istället, för att reda ut begreppen. I början av samtalet blev man tillfrågad om man ville svara på några frågor när det var slut. Det skulle bara ta någon minut, men vägen dit var desto längre. Jag fick svara på frågor om när, var, hur och varför. När jag läste upp mitt personnummer gjorde jag det tydligen inte bra nog, så jag fick knappa in det istället. Mot slutet av resan mot okänd destination, messade dom till och med en länk om hur jag kunde felsöka själv. Tio minuter tog det att bara få tala med en levande människa. Då hade jag som väl var turen att få tag i en som var både trevlig, tjänstvillig och kunnig.
Tjena!
SvaraRaderaVisst är det trist att det inte längre går att kommunicera vi Messenger. Tro mig när jag säger att vi är lika ledsna över det som du. GDPR kom och bestämde att Facebook inte fick användas för personuppgifter.
Via Facebook kan vi ändå hjälpa dig med mycket. Vi kan berätta var du kan hitta svaren själv för det mesta.
Som tur är finns vi också att nå via både chatt, telefon och via Mitt Telia där det går att skicka ett ärende till oss.
Ibland kan det vara kö i telefonen, men du kom fram på tio minuter så du slapp det. :)
Vad gäller priset på tjänsterna ökar de efter behov och inget vi gör lättvindigt. Vi försöker samtidigt göra ditt abonnemang mer värt för dig med saker som förmåner om du har flera tjänster.
Läs gärna mer om det här:
https://www.telia.se/privat/erbjudanden/samla-mer
Har du förslag på hur vi kan göra våra tjänster och service bättre får du gärna svänga förbi Facebook och meddela det. Vi kan bara bli bättre om vi vet vad du som kund önskar.
Ha en underbar helg!
//Anna Pettersson, Telia Kundservice
Härligt att ni fortfarande söker upp sånt som skrivs om er och tar er tid att kommentera. 😊
SvaraRaderaSjälvklart! Det du och alla våra kunder tycker, tänker och skriver är viktigast för oss. Vi gör vårt bästa för att ta till oss och svara på så mycket det bara går. :)
SvaraRadera//Anna, Telia Kundservice
Låter höras! Hoppas att det blir bättre framöver! :-)En till serviceinriktad tjej!Bra! :-)
SvaraRadera