söndag 8 augusti 2021

Blogg 8/8 2021.

 När jag till slut fick svar från Apotea om varför jag inte har kunnat välja Instabox som leveransalternativ på sistone, förstod jag hur dålig koll personalen på Instabox hade. Den första flickan därifrån som jag talade med frågade jag om mina paket kunde ha varit för stora, men det skulle inte spela någon roll enligt henne. Nästa tös hade inte heller något bra svar, utan hävdade att problemet låg hos Apotea. När jag till slut fick svar därifrån, visade det sig att det gjorde det inte alls det. Till skillnad från deras egen personal visste damen på Apotea att Instabox hade en viktgräns på två kilo. Hon hade dessutom kollat upp att mina två senaste paket vägde 2,9 respektive 3,5 kilo. För mig återstår alltså att bestämma om det är värt besväret att beställa mindre och oftare, för att slippa köa till förköpet när jag ska hämta mitt paket. Under processens gång hade jag blivit uppmanad att skapa ett konto hos Instabox. När jag inte tyckte att jag hade någon nytta av det, visade det sig vara betydligt krångligare att ta bort än att skapa. Det gick hur lätt som helst att fylla i sina uppgifter, men man var tvungen att maila dom för att få det borttaget. Första gången fick jag inget svar på mitt mail och kontot fanns kvar. Nu är det i alla fall bortplockat.

4 kommentarer:

  1. Använd Early Bird i stället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle inte tro det. Jag bor på ett ställe där folk plockar åt sig allting som är någorlunda löst och inte under ständig bevakning.

      Radera
  2. Tur att alla är så ärliga och laglydiga där jag bor, då!

    SvaraRadera