torsdag 26 september 2024

Blogg 26/9 2024.

 Igår fick det bli en cykeltur runt halva Nybro. Paket skulle hämtas och lämnas både på Circle K och på Willys och dom ligger i varsin ände av stan. Vädret kändes lite osäkert, så jag tog en plastkasse för säkerhets skull. Nu var det första paketet så avlångt att hela ändå inte gick ner i kassen. Som tur var kom det inget regn medan jag var ute. Däremot blåste det småjäklar. På macken hade jag turen att träffa en tjej som hade vett att ge mig en rejäl bunt med plastfickor till adresslapparna, när jag bad om det. Jag hade förstått att Postnord skulle ha något liknande, men där höll jag på att glömma att fråga. Flickebarnet som servade mig där verkade inte lika van. Hon fick fråga en kollega både var fickorna fanns och om dom var gratis. På frågan hur många jag behövde svarade jag blygsamt fyra, fem stycken. Då räknade hon upp exakt fem fickor till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar