söndag 29 september 2024

Blogg 29/9 2024.

 Varför allsköns förpackningar ska bytas ut och ändras om stup i kvarten övergår mitt förstånd. Ska jag ha någonting i affären så är chansen större att jag känner igen förpackningen än att jag vet vad den heter. Alternativt har jag koll på vilken hylla jag ska leta på, men där träder Kvantumpersonalens förstörelselusta in. Dom flyttar runt saker och ting så att dom enligt utsago knappt hittar dom själva. Nu är i alla fall hösten så pass långt framskriden att vi lär handla vår mat på nätet det närmaste halvåret. Där finns alla dom varor jag brukar köpa samlade under en flik. Den senaste förpackningen som bytte skepnad var min frukostyoghurt. När det gäller den kan jag tycka att det hade varit mera motiverat att göra något åt innehållet. Det delar sig så att man bara får blask, om man inte skakar förpackningen rejält innan man tar. Jag skulle förstås kunna byta sort, men jag har hört att dofilus ska vara bra för magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar