fredag 27 september 2024

Blogg 27/9 2024.

 Kommunen jag bor i verkar i det närmaste vara bankrutt att döma av vad jag läser i tidningen. Man jobbar hårt på att spara pengar, även om man enligt mig och många andra gör det på fel sätt. Det extra kommunalråd som tickar pengar för att man ska slippa opposition och få igenom sina förslag, är det inte tal om att spara in på. Däremot vill man flytta ett korttidsboende till vad som verkar vara en betydligt sämre lösning. Jag utgår från att personalen kan mer om det där än vad politikerna kan och enligt dom blir det ingen besparing över huvud taget. Dom gamla och sjuka ska inte ens få ett eget rum. Det föranledde en insändare med rubriken ”Att ha eget rum borde vara en rättighet för alla sjuka”. Så har jag känt ända sedan min egen första och hittills enda natt på länssjukhuset. Att bli hopträngd med främmande människor i samma rum skyndade inte direkt på läkningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar