lördag 28 september 2024

Blogg 28/9 2024.

 Plötsligt hördes det ingenting från ljudlimpan till tv:n. Jag provade alla olika knappar och kände på sladdar utan att egentligen fatta vad som kunde ha hänt. Jag kunde se på tv:n att det kom ljud till rätt ställe, men ut till mig i rummet kom det då inte. Till slut gav jag upp mina försök till självhjälp och ringde radioaffären. Jag diskuterade med killen där, men till slut var den enda lösningen vi kunde komma på den norska. Jag har hört någon mer kalla det så när man sliter ur alla sladdar och sätter tillbaka dom igen. Det enda som hade ändrats sedan ljudet fungerade senast var att Telia hade uppdaterat sin tjänst. Därför drog jag ur sladdarna till deras box allra först och efter det fick jag märkligt nog ljud. Jag blev glad som ett barn, men när jag kom tillbaka till programmet jag skulle se var det likadant igen. Den gången hjälpte det att bara stänga av boxen och sätta på den igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar