tisdag 2 juli 2024

Blogg 2/7 2024.

 Mitt sportintresse är snudd på obefintligt. Visst kan det vara kul att titta på folk som tävlar, men mest tycker jag att det är slöseri med tid att bara sitta och glo. Det är ju knappast någonting man kan titta med ett öga på medan man broderar. Ett par halvlekar ur olika matcher har jag ändå sett av fotbolls-EM som pågår nu. Bland annat i lördags kväll när världens åskväder till slut gjorde att dom fick avbryta matchen. Mest var dom rädda att blixten skulle träffa någon spelare. Publiken verkade inte lika oroade, för dom viftade med långa flaggor. Jag som inte ens vågar gå ut med paraply när det åskar. Det halkades runt ganska friskt på planen så länge regnet pågick. Däremot förstod jag att moderna fotbollsplaner är dränerade på ett sätt som gör att dom torkar upp snabbt efteråt. Taket hade man inte lyckats lika bra med på den aktuella stadion. Det lutade inåt och neråt i hörnorna, så att folk som satt där blev sjöblöta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar