fredag 5 juli 2024

Blogg 5/7 2024.

 Jag har slutat bita på naglarna och jag dricker nästan aldrig alkohol längre. En last som jag däremot sannolikt aldrig kommer att bli av med är att jag är en riktig godisgris. Sockerberoende kallas det visst nu för tiden. Sedan vi fick en splitter ny godisbutik här i närheten är det där jag köper allt mitt godis. Eller vårt då, eftersom särbon är hyfsat hjälpsam när det kommer till att äta upp det. Det angenäma problemet när jag ska plocka godis där är att dom har mer än 500 sorter. Även om inte alla är mina favoriter så är det tillräckligt många för att det ska bli tungt att bära hem påsen när jag är klar. Att få plats i en påse är inte heller det lättaste. Vid senaste besöket lyckades jag med det, men jag hade inte tillräckligt mycket påse kvar ovanför godiset för att kunna vika ihop den. Jag frågade tjejen i kassan om hon hade en tejpbit, så att inte ryggsäcken skulle bli full med godis. Jag vet inte om det framgår av bilden, men när jag kom hem satt det fem (5!) tejpbitar på påsen. Ambitiös tjej det där.

4 kommentarer: