torsdag 4 juli 2024

Blogg 4/7 2024.

 Nybro känns som värsta rövarnästet emellanåt. Samtidigt minns jag Oskarshamn, där jag bodde innan jag flyttade hit, som ett lugnt och fridsamt samhälle. Antingen minns jag fel eller så har det blivit värre där också, för nu handlar mängder av rubrikerna om våld och bus i tidningen om just Oskarshamn. En av dom intressantaste annonserna jag har sett på sistone handlade om en ledslinga för bakgrundsbelysning till Tv:n. När jag växte upp hade alla tv-apparater en lampa på baksidan. Jag har ingen aning om varför den försvann, men som någon nyhet känns det inte. I en annons från Clas Ohlson frågades det om man var 63 år gammal. Jag anar att det snarare var datorn som ändrade annonsen efter läsarens ålder än att det råkade gälla så precis min årskull. En festlig rubrik löd: ”Populär korv stoppas - säljs på Ica”. All korv stoppas väl vid tillverkningen, antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar