lördag 6 juli 2024

Blogg 6/7 2024.

 När jag kollade väderkartan igår insåg jag att jag nog fick sätta lite fart om jag skulle hinna ut innan det började regna. Vissa dagar går det inte att undvika att bli blöt, men jag vill åtminstone hinna en bit på väg innan det händer. Medan jag bytte kläder för att gå såg jag genom fönstret att regnet redan var här. När det såg ut att lätta lite bestämde jag mig för att gå ändå. Jag gick första biten genom källaren för att hålla mig torr en extra stund, men när jag kom upp därifrån sken solen. Under mina trekvart utomhus kom det sedan inte mer än några droppar. Det hade ju varit snopet att ställa in promenaden för att det regnade, när det nu bara blev en skur. Det började inte igen förrän jag hade hunnit hem och kommit inomhus. När himlen öppnade sig på allvar senare på eftermiddagen hade jag både hunnit fredagsstäda och äta lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar