söndag 7 juli 2024

Blogg 7/7 2024.

 Torbjörn hade både bott i det här huset och jobbat på golvfabriken betydligt längre än jag. Han var uthålligare än jag också och gick inte i pension förrän han var absolut tvungen. Det syntes säkert i pensionskuvertet och han hade vett att skämma bort sig själv med sånt han tyckte om. När jag flyttade hit hade han motorcykel, men den fick han sälja när han fick för ont i nacken för att köra. Dom senaste åren har han åkt flera rundor varje dag med vanlig trampcykel. Min älskade särbo blev lite orolig när han inte hade sett till Torbjörn på ett tag. Ännu mer så när ryktet sa att likbilen hade hämtat någon i hans uppgång i början av veckan. Ingen verkade veta vem. Jag kollade webbsidan Ratsit varje dag, för där brukar man tala om när någon har gått bort. Uppgifterna om personen står kvar där i ett halvår efteråt. Till slut stod Torbjörn registrerad som avliden. Han skulle ha fyllt 72 till hösten.

2 kommentarer: