Nordea är inte världens populäraste bank hos oss för tillfället. Jag använder ett kreditkort till dom flesta av mina betalningar. Eftersom jag betalar fakturan så fort den kommer, har lägsta belopp att betala i alla år varit noll, oavsett hur mycket jag har handlat för. På den senaste måste jag plötsligt betala minst 150 kronor, fast jag inte hade köpt för mer än 520. Mig spelar det i och för sig ingen roll, eftersom jag ändå betalar alltihop på en gång, men jag var ändå nyfiken på vad som hade hänt. Tyvärr visste dom inte det på banken heller. Jag skrev och frågade. Den första flickan undrade om jag hade ändrat någonting själv. I så fall hade jag knappast behövt fråga. När jag svarade nekande på det, fick jag ett hyfsat obegripligt svar från nästa flicka. Eventuellt menade hon att beloppet blir noll om jag gör som jag alltid har gjort, men i så fall borde det väl ha blivit så den här gången också. Min älskade särbo ringer till banken, när han har en fråga. Då kommer han först till en automatisk svarare, som varje gång hör fel på vad han säger att hans ärende gäller. När han efter mycket möda kommer fram till telefonkön har den dom senaste gångerna varit nästan löjligt lång.
"Ordning och metod" efterlyses! I denna IT-dominerade värld saknas ibland "sunt förnuft". Man får vara glad om man får tala med en levande människa; speciellt om denne har full kunskap om ämnet i fråga!
SvaraRadera❤️❤️❤️
Radera