fredag 20 oktober 2017

Censur?

Närmare fjorton timmar tog det mig att sova ut efter det intensiva torsdagsdygnet. Lite snopen blev jag när jag kom upp i morse, och insåg att bara en handfull personer hade brytt sig om att läsa blogginlägget om det. Tills jag kom in på Facebook och fick vad jag antar var en förklaring. Facebookteamet hade nämligen bestämt sig för att min länk såg ut som spam, och tagit bort den. Jag antar att dom flesta som läser mina inlägg hittar dom på Facebook, och det är ju inte så lätt om dom plockas bort. Jag svarade att dom hade fel, men jag har fortfarande inte hört något mer från dom. Nu kan det väl nästan kvitta om dom lägger tillbaka det igen. Är ni inne och läser det här kan ni ju lika gärna passa på att läsa gårdagens inlägg samtidigt. Därför bryr jag mig inte om att lägga upp en ny länk till det gamla inlägget heller, för att se vad som händer då. Jag passade på att fråga hur sjutton dom tänkte, och vad det var för mening med möjligheten att dela saker och ting på Facebook, om dom sedan tog bort det som spam. Jag länkar visserligen till samma sida varje dag, men det är ju ett nytt inlägg varje gång. Jag delar något från Youtube varje dag också, och det finns dom som delar från samma sida flera gånger dagligen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar