onsdag 18 oktober 2017

Skor.

Skyddsskor är lite överskattade på min nuvarande avdelning. Där är så trångt, så chansen eller risken är större att man skadar sig på grund av dom än att dom räddar en från att skada sig. Själv har jag fastnat och ramlat likadant som jag gjorde i torsdags flera gånger. Den gången jag ramlade ut i truckgången kunde det ha gått riktigt illa om trucken hade kommit just då. Hade traversen stått där kunde jag också ha slagit mig ganska illa. Den här veckan har jag över huvud taget inte kunnat ha skyddsskorna på mig, eftersom dom ligger emot precis där mitt ben är svullet. Jag har fått ta till ett par skor som är lite lägre. Natten som gick stod och gick jag halva natten, och då kändes det att jag hade dåliga skor. I skyddsskorna har jag speciella inlägg som är anpassade efter mina fötter. I morse kändes det som om jag hade både ischias och benhinneinflammation. Jag hade sparat skorna på bilden eftersom dom var helt oskadda och hela. Sedan jag tog dom till jobbet har jag sett att någonting började släppa, och tänkt att jag fick slänga dom efter den här veckan. När jag kom hem i morse vände jag på dom, och då såg dom ut som på bilden. Inte undra på att jag fick ont överallt av att gå i dom. Nu är det bara att hålla tummarna för att jag kan använda skyddsskorna redan ikväll. Lite grämer det mig att tjejen som var på mig igår om att jag inte får vara där alls utan dom ska tro att jag har gett efter för henne. Har man varit motvalls kärring i hela sitt liv tar det emot att göra som man blir tillsagd.


2 kommentarer:

  1. Och vem tackar dig för att du går till jobbet och har ont?
    /Kram, Brorsan

    SvaraRadera
  2. Det är visst något kvinnligt att göra så enligt min nya husläkare. Det kommer strax ett blogginlägg som kommer att göra dig nöjd med mig.
    Kram själv!

    SvaraRadera