fredag 6 oktober 2017

Fredag.

Det finns en film som heter "Måndag hela veckan". I mitt liv blir det åtminstone fredag till slut, och det känns verkligen som något att vara tacksam för. En kille på jobbet hade sett den där filmen, och hävdade att den var rolig. När jag googlade på den insåg jag att det var en av dom filmer jag har försökt se men inte orkat med. Kollegan och jag har uppenbarligen inte samma humor.
Dagens humörhöjare var en välfylld hylla med minimjölk på Kvantum. Oklart om det var min kritik som hade tagit skruv eller de hade löst sig ändå. För första gången på tre veckor kan jag i alla fall dricka det jag vill hela veckan. Jag kommer till nya insikter hela tiden, fast jag har passerat livets middagshöjd, även om dom objektivt sett är ganska triviala. Således köpte jag idag mitt livs första pastaslev. Det tog mig nästan ett helt liv att inse att en sån kunde vara praktisk. Annars tror jag faktiskt att jag gjorde något liknande till min mamma i slöjden, när jag gick i skolan. Jag minns hur läraren envisades med att kalla den för högaffel. Diskborstar har jag alltid använt två olika, eftersom den jag har diskat stekplåten med har blivit så ful. På senare år har jag haft dom hängande framme. Då har två stycken tagit extra mycket plats, och alla har sett om diskborsten har varit sunkig. Idag insåg jag att en ny kostar 8:90, och då kan jag kosta på mig att byta ut den när den inte ser fräsch ut längre. Det fanns en ännu mer ekonomisk variant med utbytbart huvud, men den får vänta tills jag blir fattigpensionär. Om jag nu lever så länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar