fredag 27 oktober 2017

ICA.

Det kom ett reklamutskick från ICA Kvantum med ”nyheter vi tror du gillar”. Det ena var kex och grissini. Dom båda såg ut som något jag kunde ha med mig till jobbet lika väl som crostini, som jag har nu. Jag får nog köpa och smaka i alla fall. Att man hade tagit hem två nya varianter på kaffekapslar från Tassimo störde mig däremot. Det kändes mest som ett hån, när dom redan har flera olika sorters kaffe men ingen choklad alls. Det får jag beställa på nätet och hämta i förköpet, där Kvantum har paketutlämning för Schenker och DHL. Med tiden har jag insett att det inte nödvändigtvis är Kvantum i Nybro som bär sig märkligt åt. Ibland är dom tvungna att följa ICAs direktiv, fast varken dom själva eller kunderna i Nybro tycker att dom är speciellt bra. Vad ICA centralt grundar sina beslut på har jag inte forskat i, men inte verkar det vara att tillhandahålla det kunderna efterfrågar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar