fredag 27 december 2019

Utryckning med mannen i mitt liv.

I vanliga fall handlar och städar jag på fredagar. Med tanke på att det är nyårsafton på tisdag tänkte jag skjuta upp båda delarna till måndag, så att hemmet är nystädat och maten fräsch, när det kommer gäster. Det som kan gå mest fel med det upplägget är om Kvantum har slut på fläskfilé på måndag, men den dagen den sorgen. Den flickan den korgen, skulle min salig mor ha lagt till. Igår hade jag ett paket som skulle iväg. Samtidigt var toalettpapperet på upphällningen. Det kan vara skönt att slippa släpa hem på måndag, när jag ska handla mycket ändå, så vi tog cyklarna ner till Kvantum. Typiskt nog upptäckte jag inte förrän efteråt att saften skulle ta slut under helgen, men det har min rara man varit nere och inhandlat idag. Själv unnar jag mig en innedag, eftersom det är kallt och ruggigt ute. Halt är det eventuellt bara fläckvis, men jag läste nyss om en bil som hade hamnat i diket utanför Nybro. Igår lämnade vi cyklarna och det vi hade handlat här hemma, och promenerade bort till Baroness för lunch. Det blev pizza med fyra olika sorters ost för mig. Alla inser att det är den ultimata njutningen för en ostälskare. Jag har i hela mitt liv envisats med att äta pizza med kniv och gaffel, men nu har jag gett upp. På restaurangen ifråga har dom inga tillräckligt vassa knivar, för att man ska få i sig någon mat med perfekt bordsskick. Jag vet inte om det är okej att äta med fingrarna ute bland folk sådär, men en snabb googling ger vid handen att alla italienare äter pizza så.
 

4 kommentarer:

  1. Alltid roligt att kunna hjälpa till med diverse ärenden. Och jag vet ju att jag alltid får något gott till saften eller teet! Eller någon av dina utsökta maträtter :-) Sven Christer.

    SvaraRadera
  2. Kortet ovan är Eva & Christer på äldre dagar.

    SvaraRadera