tisdag 28 maj 2024

Blogg 28/5 2024.

 Gårdagens promenad gick ner till centrum. Jag var på jakt efter en billig telefon till mannen i mitt liv och lägligt nog öppnade Elgiganten Phonehouse i Nybro just igår. Jag visste exakt vilken telefon jag var ute efter. Just den sa sig säljaren inte ha, men han hade förslag på en liknande. När han väl hittade telefonen visade det sig vara den jag hade önskat trots allt. Däremot var färgen fel, men det berodde mest på att det var en färg på bilden på kartongen och en annan på telefonen som låg i. Särbon och jag cyklade dit igen på eftermiddagen och fick hjälp med att flytta över SIM-kort och kontakter. Efter utfört uppdrag åt vi varsin mjukglass vid parkgrillen. Tack vare glasspausen var vi kvar nere i centrum när mannen insåg att hans gamla telefon låg kvar i butiken. Nu behövde vi inte åka så långt för att hämta den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar