fredag 3 maj 2024

Blogg 3/5 2024.

 Vid vår senaste gemensamma promenad kom jag vid ett tillfälle lite efter särbon. Medan jag stod inne bland buskarna och plåtade kom ett gäng småkillar på elsparkcyklar förbi. En glasögonprydd ung man på tio, femton år ropade ”Hallå!” till mig. När han hade fångat min uppmärksamhet undrade han om jag ville hoppa på. Rent spontant hade det inte förvånat mig ett ögonblick om jag hade nappat på erbjudandet. Nu hade jag märkligt nog funderat på en liknande situation tidigare och insett att det vore en extremt dålig idé. Det vore inte så lyckat att bryta någonting lagom till sommaren, bara för att man vill prova. Jag sa att jag inte vågade och tackade för erbjudandet. Gossen verkade inte bli ledsen för det, utan åkte bara vidare. Vad som fick honom att fråga en främmande gammal tant över huvud taget lär vi aldrig få veta. Det var i alla händelser den yngsta kille som någonsin har försökt ragga upp mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar