söndag 19 maj 2024

Blogg 19/5 2024.

 Det sämsta med min allra skönaste luvtröja är att den är vit. Jag impulsköpte den på en marknad en gång, så det fanns inga andra färger att välja på. Den hängde bara där och i princip bad mig att ta den med mig hem. Billig var den också, så jag tyckte att det kunde vara värt en chansning att den skulle vara lika härlig som den såg ut. Det var den. En del tvättande blir det förstås med den färgen. Dom första gångerna fick jag söka igenom tvätt-trumman efteråt, eftersom hållaren till blixtlåset släppte taget och försvann under tvätt. Till slut lärde jag mig att ta bort den i förebyggande syfte, men det har alltid varit knepigare att få dit den igen. Utom vid senaste tvätten, när det plötsligt gick hur smidigt som helst. Det är samma sak med en liten köksmaskin jag har. När jag har rivit eller skivat klart kan det vara snudd på omöjligt att få bort trumman. Hela dagen är räddad, om det någon gång fungerar på första försöket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar