lördag 11 maj 2024

Blogg 11/5 2024.

 När jag kom hem på cykel häromdagen stod källardörren uppställd. Jag åker visserligen upp till tredje våningen med min cykel, men det är ändå smidigast att gå in den vägen. När den ursprungliga anordningen för att ställa upp dörren gav upp andan, fick vi istället en dörrstopp nere vid golvet. Den har en tendens att halka ner även när det inte är meningen. Jag trodde att det var vad som hade hänt och eftersom det brukar förekomma klagomål på uppställda dörrar gick jag tillbaka och slog igen den. Precis då dök en äldre granne upp med sin cykel. Det var hon som hade ställt upp dörren för att enkelt komma ut. Jag vet själv hur bökigt det är att ta sig ut genom den där dörren med cykeln, så jag traskade tillbaka och höll upp den åt henne. Tidigare brukade jag lämna den på glänt medan jag var iväg för att komma in lättare när jag kom tillbaka. Efter allt gnäll har till och med jag börjat slå igen den efter mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar