fredag 17 maj 2024

Blogg 17/5 2024.

 Paket och leveranser av olika slag fortsätter att hålla mycket varierande leveranstider. Jag gick i två veckor och väntade på ett paket som DHL skulle leverera. Jag tänkte mig att dom skulle ringa när dom var här och att det kunde ske vilken dag som helst. Istället kom det till slut ett mail där jag själv fick välja mellan ett par olika dagar. Då måste jag vara hemma mellan elva och två, när dom skulle dyka upp. Det var visserligen ”bara” tre timmar, men hade jag jobbat hade det förstås varit lite knepigt. När chauffören inte hördes av under dom första två timmarna jag väntade, bestämde jag mig för att vänta till halv tre innan jag ringde DHL. Kvart i två kom chauffören. Han skulle ringa en kvart till halvtimme innan han kom. Istället stod han redan på parkeringen. För en gångs skull var det faktiskt Postnord som var snabbast och effektivast den här gången. Dom levererade sånt som särbon hade beställt snudd på över natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar