tisdag 7 maj 2024

Blogg 7/5 2024.

 Igår hade jag en försändelse som skulle lämnas på posten och en som skulle hämtas på Gulf. Dom två ligger i varsin ände av stan, så jag var inte så sugen på att promenera. Å andra sidan lockade det inte med en cykeltur heller, med tanke på hur blött det var utanför mina fönster. Enligt SMHI regnade det inte alls, men dom såg definitivt ut att ha fel. Jag bestämde mig för att plocka fram regnbyxorna, för att inte bli helt sjöblöt om benen. Först hittade jag dom inte, så jag blev orolig att jag hade städat upp dom på vinden eller något. Dom dök upp till slut. Tur var det, för precis när jag gav mig iväg började det regna på riktigt. Det kändes bra så länge jag cyklade, men när jag kom hem hade blötan ändå gått igenom till dom byxor jag hade under. Värre var att den inre sömmen på ena benet på regnbyxorna hade spruckit. Man kan bara hoppas att det inte syntes alltför väl när jag var inne och uträttade mina ärenden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar