torsdag 2 maj 2024

Blogg 2/5 2024.

I mitt vardagsrumsfönster har jag ett par hängande lampor med värmeljus i. Häromdagen plockade jag ur dom utbrunna ljusen och gick ut i köket och slängde dom. När jag kom tillbaka för att tända nya stod det ändå två tomma ljuskoppar på fönsterbrädan. Man får väl tro att dom hade stått där sedan dagen innan. Jag har en tendens att ställa dom där medan jag tänder nya ljus och att omedelbart glömma bort dom. När jag väl får syn på dom brukar jag undra om någon annan har sett dom och undrat varför dom står där. Mitt största problem med värmeljusen jag använder just nu är annars bränntiden. Jag köper både med fyra och sex timmars bränntid. På sistone har dom små brunnit mindre än fyra timmar och det har blivit mörkt i mitt fönster tidigare än jag hade tänkt mig. Dom större ljusen har å andra sidan brunnit betydligt mer än sina sex timmar. Det har också stört mig, eftersom jag vill att dom ska slockna innan jag kryper i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar