lördag 4 maj 2024

Blogg 4/5 2024.

 Årets upplaga av Nybro marknad gick av stapeln igår. Jag gick över den tillsammans med särbon, vilket innebar mängder av trevliga möten. Hälften var hans bekanta och hälften mina. Jag träffade till och med en handfull personer som jag enbart hade sett på bild tidigare. Först blev jag förvånad över att min älskade ville tävla i bollkastning. Sedan blev jag ännu mer häpen över hur bra han var på det. Han vann en söt gosekudde, som han gav till mig. Själv köpte jag några lotter istället, men dom vann jag ingenting på. Dagens inköp blev annars ett par skor till mannen samt tunnbrödsrullar och gräddbullar till oss båda. På bilden nedan står jag och spanar efter särbon för att inte tappa bort honom. Vi har visserligen varsin mobiltelefon, så vi hittar varann igen, men det trevligaste är väl om man kan hålla ihop när man är där tillsammans. Den sista halvan av hemvägen hade vi sällskap av en före detta arbetskamrat till mig. Vi fick chansen att prata mera med varandra än vi hade gjort på bra många år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar