måndag 27 maj 2024

Blogg 27/5 2024.

 När jag röjde mitt förråd under hyresvärdens miljödag var det jag hade svårast att bestämma mig om alla blomkrukor. Någon gång har det hänt även i modern tid att jag har behövt en, så det kändes onödigt att slänga allihop. Samtidigt var det rejäla mängder, eftersom jag hade krukväxter i alla fönster en gång i tiden. Det blev en kompromiss, där jag kastade hälften. Lite dåligt samvete hade jag, eftersom jag precis hade sett att någon på Facebook behövde krukor. Jag orkade ändå inte böka med det och en granne tyckte att jag hade gjort helt rätt. Hon sa att hon hellre slängde än sålde, eftersom folk till och med förväntade sig att hon skulle köra hem grejorna till dom. Att man samlar på sig mer bråte ju mer utrymme man har har jag förstått. Det finns ju till och med dom som hyr ut extra förråd, så att folk kan samla på sig ännu mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar