onsdag 1 maj 2024

Blogg 1/5 2024.

 Vid företagsbesöket på Örsjö belysning deltog vi i en frågetävling, där man kunde vinna en av deras lampor. Frågorna skulle man ha fått svar på under rundvandringen i fabriken, men jag upplevde aldrig att vår guide ansträngde sig speciellt mycket för att berätta om just dom saker som frågorna gällde. Av sex frågor kunde jag svaren på två, två hjälpte andra besökare mig med och dom sista två var rena gissningar. Jag antog att vi knappast hade alla rätt och därmed inte ens var med i dragningen. Döm om min förvåning när dom ringde den här veckan och berättade att det var jag som hade vunnit lampan på bilden. Då var jag glad att jag hade svarat, fast dom ringde från ett okänt nummer. Vinsten blev ännu värdefullare, när jag googlade fram på nätet vad en sån lampa kostar i handeln. Jag behövde inte ens cykla dit och hämta den, eftersom min älskade särbo just då befann sig i den delen av Nybro. Som den snälla och omtänksamma person han är drog han hem den åt mig på cykeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar