torsdag 23 maj 2024

Blogg 23/5 2024.

 Planen var att särbon och jag skulle cykla till Kvantum och veckohandla som idag. När det sedan varnades för regn bestämde vi oss för att passa på redan igår, när vädret var både stadigt och vackert. Jag fyllde bland annat på förrådet av fryst, hackad lök. Det är alldeles underbart att slippa stå och hacka själv. Tyvärr har bitarna en tendens att frysa ihop till större klumpar i påsen och dom är snudd på omöjliga att få sönder. Det blir ju svårt att mäta upp rätt mängd när dom sitter ihop. Jag vet inte om det har varit mitt fel tidigare, men nu var dom såna redan i frysdisken på Kvantum. Efter cykelturen hem hade dom tinat så pass att det gick att få ordning på dom. Återstår att se om dom är likadana efter att ha frusit ordentligt eller det blir likadana klumpar igen. På hemvägen mötte vi bland annat en av grannarna. Hon hade uppenbarligen inte glömt den gången då hon och jag höll på att krocka med cyklarna när vi möttes vid hörnet av ett hus. Nu såg jag hur hon nästan lyckades titta runt hörnet innan hon vågade cykla förbi. Älsklingen och jag åt jordgubbar på balkongen när vi kom hem.

2 kommentarer:

  1. På lördag ska mästerkocken Eva laga en av mina favoriträtter, nämligen en rätt med ett matematiskt värde i namnet! "3,14 roger" kallar jag den. 😃 Nam nam!

    SvaraRadera