torsdag 30 maj 2024

Blogg 30/5 2024.

 Jag har något vagt minne av en typ av pussel eller spel som vi använde när jag gick i skolan. Som jag minns det lade man en bricka med ett mattetal på rätt lösning för det talet i någon typ av ram. När ramen var fylld med brickor vände man den upp och ner. Om då mönstret som fanns på baksidan stämde, hade man svarat rätt på alla tal. Jag har googlat febrilt utan att hitta något liknande. Är det någon som minns dom här eller har någon aning om vad jag menar? Vanliga pussel fast i datorn skapar och lägger jag på en webbsida skapad för ändamålet. För att kunna namnge mina pussel korrekt, använder jag ibland Lens bildsökning. Den talar om vad blomman eller fågeln heter. Är det en bil jag inte kan modellnamnet på, går det förhoppningsvis att googla på registreringsnumret, för att få veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar