onsdag 22 maj 2024

Blogg 22/5 2024.

 Sedan 2006 har jag en hemsida med bland annat blogg. När den låg nere vid ett tillfälle tio år senare skaffade jag en ren blogg. När hemsidan kom igång igen fortsatte jag att lägga in mina blogginlägg i båda. Hemsidan har inte strulat speciellt ofta genom åren, men nyligen fick jag bara upp ett felmeddelande när jag försökte komma åt den. Det mesta i datorvärlden brukar lösa sig om man byter webbläsare. Nu tyckte jag ändå att det lät så osannolikt att jag glömde bort att ens prova. När jag fortfarande inte kom in på kvällen gjorde jag i alla fall ett försök och i Chrome var det inga problem alls. Att jag inte förstod varför spelade mindre roll. Det var bara att använda dubbla webbläsare tills jag plötsligt en dag kom in med Firefox också. Jag föredrar den läsaren till vardags. Jag har aldrig lyckats hitta allt jag behöver i Chrome.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar