lördag 25 maj 2024

Blogg 25/5 2024.

 ”Gift vid första ögonkastet” är ett av mina favoritprogram på tv. Den här säsongens märkligaste är en tjej som säger sig alltid har gett mest i sina förhållanden. Den här gången hinner hon inte med att göra det, eftersom killen hon har gift sig med ger allt. Hon har till och med lyckats få honom att tro att det är honom det är fel på. I min värld är det en självklarhet att den som känner mest också är den som löper störst risk att bli lämnad. Hos ett av paren körde det ihop sig på en så världslig grej som städning. Hon brukade använda papper för att städa toaletten, medan han hade lärt sig i det militära att man måste ha en trasa. Jag minns under min tid som lokalvårdare hur vi hade rosa trasor till fikaborden och ljusblå till toaletterna. Hemma använde jag också trasa, tills jag läste ett städtips någonstans att det mest hygieniska var att använda papper, som man spolade ner i toaletten efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar