Eftersom jag inte litade riktigt på Comviqs uppgift om att särbons telefon inte skulle fungera med något annat nät heller, sökte jag på vad jag trodde var Telias billighetsvarianter. Halebop visade sig vara nästan lika dyra som Telia själva, men Fello såg lovande ut. Jag drog iväg ett mail och fick svaret att med dom kunde han ringa i ett par år till. Att abonnemanget blev billigare än det han har nu och nästan gratis dom första månaderna, eftersom det är blackweek, var förstås bara grädde på moset. Det dröjde inte många timmar innan en säljare från Comviq ringde särbon. Att han bytte operatör för att han mer eller mindre var tvungen hade den killen ingen aning om. Dagen därpå dubbelkollade jag älsklingens konto hos Comviq. Jag hade googlat mig fram till att dom inte hade någon uppsägningstid, men där stod det att han hade en månad. Killen jag chattade med skrev bara att den informationen var felaktig och att dom inte hade någon uppsägningstid. Varför ändrar man inte på hemsidan då? Han gick dessutom på likadant som sin kollega om att det inte skulle fungera med någon annan operatör heller, men där fick han be om ursäkt när han förstod att han hade fel.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar