tisdag 8 september 2020

TV-program.

Så länge jag kunde spela in från tv:n missade jag knappast några av dom program jag ville se. Då kunde jag spara under flera veckor. Numera är det playtjänster som gäller. SVT brukar vara ganska generösa med hur länge deras program ligger kvar där. Vill jag se någonting från TV4 är det värre, för där har man bara några dagar på sig. Jag är för lat för att kolla upp vad som finns kvar hur länge, och trixa för att hinna se så många program som möjligt. Istället tar jag det jag allra helst vill se i första hand, för att vara säker på att inte missa det. Senast var det första avsnittet på säsongen av ”Klassfesten” jag gick miste om. Det hade hunnit försvinna, så jag fick nöja mig med det andra. Det slog mig inte förrän jag började skriva om det att det verkar finnas två olika versioner av TV4 play. I Telias version finns betydligt färre program än på nätet. När ”Bonde söker fru” kör ett specialprogram på play finns det inte där. Då får jag plocka fram min gamla tv-dosa och se det via smart-tv:n. Nu inser jag att jag kan se det missade avsnittet av ”Klassfesten” också så. Någonting som jag inte tänkte på förrän det avsnitt jag såg var slut, var att det programmet också var Corona-anpassat. Dom brukar ha en stor publik, och börja med att gästerna pekar ut sina klasskamrater. Nu hade dom bara några ur vardera klass på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar