tisdag 1 september 2020

Beroende av rutiner.

Rutiner är extremt viktiga för mig. Rubbas mina cirklar får jag ingenting vettigt gjort. Jag kommer inte ens ihåg vad det var jag borde göra. Gårdagen började med vattenavstängningen som blev inställd. Så fortsatte den med väntan på vaktmästaren som aldrig dök upp. Jag brukar vara ute i god tid och plocka fram det som ska fixas kvällen innan. Det hade jag tydligen glömt, och hjärnan var inte det minsta hjälpsam. När jag insåg att jag borde ha bäddat rent i sängen hade jag för länge sedan bäddat den med dom lakan som låg i. Så ambitiös så jag rev upp den igen var jag inte. Jag håller tummarna för att det är överskattat med rena sängkläder. Att jag skulle ha strukit tvätten från i fredags slog mig inte förrän jag kom hem från min cykeltur. Den hade jag väntat med till efter klockan fyra, när vaktmästaren slutade jobba. Jag var definitivt inte sugen på att ställa mig och stryka vid fem när jag kom hem från den. Det får bli desto mera hushållsarbete en annan dag. Vaktmästaren hade jag turen att möta när jag gav mig iväg, eftersom han precis hade slutat jobba. Jag tänkte varken på att det var måndag eller månadsskifte, när jag mailade min felanmälan. Han hade haft en av dom värsta måndagarna någonsin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar