fredag 25 september 2020

Webbdesign.

 Att innehavarna av olika webbsidor envisas med att ändra utseendet på dom med ojämna mellanrum, antar jag är med tanke på ungdomar som behöver omväxling. Jag uppskattar definitivt mera om saker och ting ser ut som dom alltid har gjort, och jag brukar skylla på åldern. När Blogger ändrade design försökte jag börja använda den direkt, men allting fungerade inte som jag ville. Långt efter att den skulle vara införd för alla användare kunde man byta tillbaka till den gamla sidan manuellt. Det fortsatte jag med, tills den möjligheten försvann. Facebook har gjort något liknande. Där fanns ett alternativ där man kunde byta tillbaka till det gamla utseendet under 48 timmar. Jag gjorde det några gånger, tills det inte heller fungerade längre. Nu verkar det vara enbart den nya sidan som gäller där också. Jag kan förmodligen vänja mig vid nytt om jag måste, men jag väntar gärna så länge som möjligt. Särbon är till och med äldre än vad jag är, och han har ungefär samma inställning till nymodigheter. För honom, som kallar sig väderlekare, är SMHI:s sida ungefär detsamma som Facebook är för mig. Vi skulle kolla någonting där i min dator häromdagen, så jag fick höra hans ramaskri, när sidan inte såg ut som den brukade.


2 kommentarer:

  1. Vanans makt är stor! Och jag instämmer i dina kloka ord! Ändringar för ändrandets skull är inte min melodi! Kram från "Väderlekaren" Sven Christer!!

    SvaraRadera